nordiska.blogg.se

Låg Energi ?

Kategori: 1. Everyday

Med tanke på hur jävla slösaktig jag e med El undrar jag egentligen om jag gör någon skillnad.. Jag brukar när jag e hemma ha alla lampor tända, datorn på, ibland även radion sjungandes, jag kokar alltid vattnet till makaronerna alldeles för länge och slösar med vatten när jag diskar, när jag går hemifrån är datorn fortfarande påslagen, spisen förhoppningsvis av, men tre-fyra lampor är tända.. Detta förstår ni är ju självklart för att min katt ska se när hon går runt själv i lägenheten, hon är ju inget rovdjur med grym syn menar jag.. Datorn, ja den kan hon ju inte lösenordet på, å då kan hon inte kolla på diverse fågelfilmer eller spela in nya låtar på iCloud.. Så de mest logiska är ju att den får stå på medans jag är borta !!

I stunden samma andetag åker jag hemifrån, jag tänker inte attendera jord-timmen hemifrån med tända romantiska ljus och tystnad, smart som jag är sitter jag på larven å hoppas med fingrar i kors att jag hinner till utkanten av södra stan innan allt elektriskt i hela världen stängs av.. Men HALLÅ.. Så är de ju inte.. Spelar ingen roll jag är förbered med pannlampa, reflexer och ljussabel, jag har tillome sånna där skor som blinkar när man går.. Om ändå.. Sjukt fint hade det varit och en luciakrona på det !!

Jag har ikväll dock, timmen till ära, strechat lite på mina traditioner och släckt alla lampor utom en golvlampa, asså på riktigt får jag sjukt dåligt samvete om jag skulle lämna kisse i total mörker... Till mitt försvar är det en lågenergilampa.. Kanske känner sej Fille så miljömedveten att hon släcker om inte, I have her back !!

Släck lampan nurå för fan !!
Kyss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: