nordiska.blogg.se

Jean Paul Gaultier

Kategori: 1. Everyday

Förra veckan besökte jag gamle JP, på Design- och Arktitekturmuseet. Det var helt klart en av de bästa utställningar jag varit på i hela mitt liv. Tänk er en stig framför er, ni blickar ned för att se en guldtacka, plockar upp den, för att sedan se en till, och en till, and so on.. Jag är så totalt hänförd, av alla hans plagg, hans tekniker, innovativitet, kreativitet, hans genus perspektiv och lyckan att vända på allt fel så det blir rätt. Helt enkelt så inspirerad at jag vill gå hem och bygga en egen coutureline, ja bygga. Vem säger att plagg enbart ska sys, inte hette han JP iallafall och är en av världens viktigaste modeskapare.

   

   

   

   

    

 

                                    Jag var helt och hållet uppslukad och två timmar gick på en kvart,                                           mina batterier till telefonen dog och 1000 bilder blev det.

 

När jag sedan euforisk går från från Museet, kopplar i lurarna, sjuger Lady Gaga - speachless..
Och ni undrar varför jag tror på ödet ?

http://www.youtube.com/watch?v=BMcs4pbsmeg

Kommentarer

  • sandra säger:

    Haha jag tog också asmånga bilder...klicklicklick liksom... :)

    2013-09-18 | 06:31:36
    Bloggadress: http://vardagskonst.se

Kommentera inlägget här: