nordiska.blogg.se

Klara, färdiga - SOV !!

Kategori: 1. Everyday

På måndag har jag tenta, vilket ni kanske förstår betyder att jag just nu andas kurslitteratur, sover med 1700-tals dräkt, och googlar massor av engelska och franska begrepp av dräkthistoria.

I två dagar har jag gått igenom och skrivit sammanfattning, (läs roman) av James Laver. Det är den enklaste boken ska tilläggas, men när man vill skriva saker som ”ser ut lite som en smurfhatt”, eller” sjalen bars som på en påskkärring”, vet man att det är dags att sluta..

Vad gör flickan då, jo hon tar en paus, och med paus menas då att diska till hög musik, idag var det Mick och de rullande stenarna som fick skrika i kapp med min sammetslena sångröst, och vill härmed passa på att tacka mitt ödmjukaste för det sammarbetet, (my people will talk to your people). Gissa om jag återfick energi, jag studsa runt som Ma Numminen´s gummiboll, dock så här in på småtimmarna, när man redan suttit med näsan i boken ex antal timmar, snoozar hjärnan gärna till, och man märker att det verkligen är dags att sluta när kroppen katatonsikt vaggar fram och tillbaka utan min inblandning. Jag hatar när jag inte får bestämma över mina saker.

Nu har jag äntligen tvagat min smutsiga kropp, flätat mitt hår, (nej, det går inte att vara en riktig plugghäst utan två flätor). Och smörat in ansiktet i en centimeter tjockt lager nivea, pga väder omständigheter jag icke tål, och försök nu att inte kleta ut detta på kudden..

Nighty night.. isch..

BTW, min katt ogillar skarpt min värmefilt, hon hävdar att den framkallar elektriska joner, som ökar uppkomsten av spöken.. Men, jaa, va vore väl livet utan en vidskeplig katt..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: