nordiska.blogg.se

Fördelen med att plugga hemifrån, blir gärna en nackdel.

Kategori: 1. Everyday

Det kan kännas skönt att få bestämma ljudnivå, belysningsgrad och sitt/liggposition själv, du får ha på dig exakt vad du vill eller inte vill, du behöver nästan inte ens gå upp ur sängen för att läsa en bok, utan kan själv besluta när det är dags för pepp musik eller shit-chat med kompisar, låter fint att sitta hemma och plugga va... Eller kan det vara så att det är lite för mycket annat här som ropar, inte då någon skrällig blondin som inte kan hålla käft PGA uppmärksamhets behov, som frenetiskt snurrar hennes hår, samtidigt som hennes väninna förklarar samma juridiska term om och om igen, nästan så att jag känner mitt medmänskliga ansvar och sätter mig bredvid henne och förklarar på lätt svenska. Inte heller någon kille som dunkar kompisarna i ryggen och pratar högt och ljudligt om nya, fräscha, dyra fastigheter han varit på visning för i helgen. Ja en parantes vad som försegår i skolans korridorer. Här däremot, är det mer saker som talar till mig. "Nordiska, flickan som talar med materiella ting"..

Problem som jag varit psykolog för i veckan:

Min tvättkorg, hen stod i mörkret alldeles ensam och kräktes kläder över hela golvet, försökte du lägga dit något nytt, hördes en djup suck och sen trillade fem plagg andra plagg ur. Lösning – jag talade hen tillrätta och sa att allt blir bra med bara en-två tvättider och lite utrörd cola. Jag tömde ut allt på golvet och under två mornar tvättade allt – ca tio maskiner senare. Men de är lugnt, jag kan ju läsa mellan varven. Pyttsan, mellan varven fick jag ta del av plaggens bekymmer, vi vill torktumlas, vi vill hängas, nej Emma inte på ställ, på en galge. Jaja. Problem ur världen, tvättkorg tom, tvätt-ställning överfull.           

Nu ska vi läsa !!

Tror du ja, gapar disken, jag är förkyld, jag känner ingeting i min kran, nej hur ska du kunna göra det när den är dränkt i disk? Ja, de finns inte ett rent glas att dricka ur tänker jag, (liten lögn, jag har sjukt mkt glas, så mkt att jag nog egentligen inte behöver diska på en månad), så jag väl ställer upp. Så problem löst, diskho nöjd och belåten, blinkar nästan åt mig i sin glans.

Nu ska vi Läsa !!!

Mjauu, majuu, mjauu.. Vad är det, sjukt läskigt ett levande väsen talar till mig, Mjauu !! Jag just de, jag äger en katt ja. – Ska du läsa NU ? Är det inte bättre om du klappar mig ? Vill du helst att jag ligger mitt i boken, eller på ditt bröst så du verkligen kan läsa in samma sida i tre timmar, iallafall till jag vilat klart ? Mjaa, varför inte. Jag mutar här min katt med diverse godis och tonfisk, vilket ger mig en stunds försprång, men troligtvis får detta henne att gilla mig mer och nästa gång parkera på mitt ansikte. Mjauu – Ja, Mjauu – Ja, mjauu – Ja, detta är en stor del av vår konversation här i det ”tysta” hemmet. Så vad gör jag, jo jag döper helt sonika om henne, så nu har hon lite identitetskris, stora livsfrågor och mycket pappersarbete att pyssla med själv, så jag får tid att LÄSA..

Andra saker som kan få mig att helt tappa tråden är sinnessjuka planer och idéer som helt utan förvarning klättrar in i min skalle, och den sjuka nyfikenhet jag besitter, som gör att jag måste googla upp allt jag inte vet vad är eller förstår på stunden.

Jag gillar inte heller att jag måste äta och dricka kaffe ex antal gånger under en dag.

Misstolka mig inte, jag tycker ämnet jag pluggar är sjukligt intressant och lär mig väldigt mycket, kan dock erkänna att det inte är lätt det här med självstudier, iallafall inte om man har talande atiraljer, katter och annat väsen runt om sig.

Avslutande vill jag säga att en sammanfattning av ETT kapitel är inte SEX sidor... Limitering är tydligen inte så mycket min grej.

Just nu är jag så trött att jag ordbajsar helt hejdlöst och har säkerligen ca 700 stavfel, skärmen börjar bli suddigt och snart fastnar säkert ögonen i kors. Så god natt, kanske..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: