nordiska.blogg.se

Striden i matbutiken

Kategori: 1. Everyday

När man suttit inne i och pluggat hela dagen, och sen runt sju bestämmer sig att gå till affären för att köpa middag, är man onekligen lite vimmelkantig, och upptäcker till sin fasa att det är svinkallt ute, skyndar mig härmed snabbt för att komma in, dock väl där, men fan, de e ju lika kallt här..

När jag går runt och tittar i hyllorna, och känner efter vad jag är sugen på, passerar jag flertal alternativ varav inget tilltalar mig. Uuuuh jag mår ju illa, går till mejeri avdelningen och tänker fil, fil ska jag ha, det är bra när man mår dåligt.. Kör ytterligare ett varv runt grönsaksdisken, men jag e inte sugen på någon kall grönsak, kommer en bit bort och landar i flinghyllan, där står ett paket kalaspuffar och blinkar frenetiskt åt mig, tanken går, kalaspuff eller inte kalaspuff?

NEJ, jag kan inte äta flingor till middag, här kan jag nog inte riktigt förklara min hjärnas kraft att ta ett sådant ansvarsfullt beslut.

Tar ett till varv i butiken, kommer förbi frysdisken, fiskpinnar. Hmm, fiskpinnar kan man ju stoppa ner i brödrosten, de e roligt att rosta saker, men det är ju inte så gott med fiskpinnar.

Men Emma, NEJ, ropar hjärnan igen. Alltså nu får du sluta säga till mig på skarpen om saker, jag e faktiskt vuxen och får bestämma själv, vill jag äta kalaspuffar till middag så gör jag väl det.

På väg tillbaka till flinghyllan sveper jag förbi nudlar, men ja kanske, men inte med biff, kyckling eller räksmak, taskigt då finns inget för dej..

Väl återvänt till kalaspuffarna igen, börjar hjärnan återigen här resonera med mig och lägger upp nackdelar som, vad ska du med ett sånt stor paket när du bara vill ha en portion, jag försöker ignorera hjärnans faktiska logiska resonemang och styr då tankarna osökt på nybakat bröd, måste va med hela det här frukost temat som kretsar i mitt huvud. Då slår det mig soppa e ju gott, jaa soppa och nybakat bröd.. Så det fick följa med mig hem.

Alltså jag vet faktiskt inte, måste bli något sjukt mycket plus på konto av vuxenpoäng efter mitt aggerande idag.

Sen kan det även vara så att jag behöver mer än 12,5 minuter av energi och hoppas nu att soppan ska sätta igång allt möjligt i kroppen, primitivt är de ju också att äta varm mat när man är kall..

Mvh En gammal jävla räv

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: